• Facebook
  • Google+
  • YouTube
ההסתדרות הלאומית
  • אודות ההסתדרות
  • דבר היו"ר
  • תרומה לקהילה
  • מתאגדים
  • צור קשר
  • אודות ההסתדרות
  • דבר היו"ר
  • תרומה לקהילה
  • מתאגדים
  • צור קשר
ההסתדרות הלאומית
  • אודות ההסתדרות
  • דבר היו"ר
  • תרומה לקהילה
  • מתאגדים
  • צור קשר
  • אודות ההסתדרות
  • דבר היו"ר
  • תרומה לקהילה
  • מתאגדים
  • צור קשר
ראשי » חדשות » התקבלו מעל 24 אלף פניות במוקד השירות

התקבלו מעל 24 אלף פניות במוקד השירות

[12.10.2020 08:00]

רוב הפניות, שקיבלו מענה מקצועי, נוגעות לפיטורים או להרעת תנאים במקום העבודה.

מוקד המידע והשירות של ההסתדרות הלאומית הוא אחד המוקדים המטפלים לאורך כל משבר הקורונה בפניות עובדים בנוגע לנושאים הקשורים לעולם העבודה. מתחילת המשבר טיפלו רכזי המידע במוקד ביותר מ־24 אלף פניות של עובדים, שקיבלו מענה מקצועי. מתחילת הסגר השני התקבלו כ־2,000 פניות.

מספר הפניות הממוצע בחודש למוקד ההסתדרות הלאומית לבדו עומד על 3,441, כשהצצה לאופי הפניות והפונים היא מעין ברומטר נוסף למצב הקשה וחסר התקדים שאליו נקלע שוק העבודה בעקבות משבר הקורונה.

הנושאים שעליהם שואלים הפונים הם בראש ובראשונה בירור זכויות במקרה של סיום העסקה. במקום השני – נושאים של הרעת תנאים במקום העבודה, ורק במקום השלישי נושאים הקשורים לחל"ת ולבידוד ולהפרשות פנסיוניות. בעלי משפחות נמצאים באחוז הגבוה ביותר של הפונים, כשבני 20־40 מהווים את שכבת הגילאים הבולט ביותר בקרב הפונים.

מה שמיועד להיות מוקד סיוע במיצוי זכויות סוציאליות הופך בה בעת למוקד סיוע ותמיכה נפשית. עוד ועוד עובדים מתקשרים ופשוט שופכים את הלב ומספרים על מצוקתם. "העובדים מיואשים מהמצב ומדברים על סיר הלחץ שהם נתונים בו, כשהם מרגישים כי המדינה לא רואה אותם", אומרת עדי בן דוב, סמנכ"לית מרכז המידע והשירות.

"בגל הקודם ראינו שאלות ובירורים. עכשיו העובדים פשוט במצוקה. רכזי המידע וזכויות העובדים הפכו לחצי פסיכולוגים בעל כורחם, בנוסף לסיוע שלהם מול המעסיקים במוסדות השונים. אנשים מתקשרים ומספרים על ייאושם. העובד נמצא בסיר לחץ מאוד גדול – ילדים שנמצאים בבית, היעדר פרנסה או צמצום משמעותי שלה. תוך כדי העבודה, במיוחד אם היא מהבית, הם גם מתפעלים את הילדים ומסייעים בלמידה בזום".

במקביל, מתפעלת ההסתדרות הלאומית את מרכז "גאות", המטפל בשגרה בהטרדות מיניות, אלימות במשפחה והתעמרות במקום העבודה. שם מעדכנים כי מספר הפניות בנוגע לאלימות בתוך המשפחה עלה בלא פחות מפי ארבעה בסגר הנוכחי לעומת אשתקד, כשהסגר והלחץ הכלכלי הכבד הם הגורמים המובילים. אנשי המרכז מטפלים במקרים בדיסקרטיות, ומעבירים אותם להמשך טיפול רשויות הרווחה במקרה הצורך. עידית ליפוביצקי, מנהלת מרכז "גאות", מספרת כי פניות בנוסח "עוד יום אחד בבית אני אהרוג את אשתי" – נעשות שכיחות יותר ויותר, ומוסיפה: "בתקופה האחרונה אנו עדים למצוקה, לחשש ולאי־הוודאות, דבר הגורם לעלייה באלימות בתוך המסגרת המשפחתית. אנו עדים לחוסר סובלנות בבית ובעבודה. מרכז גאות מסייע לכל אדם הזקוק לעזרה, ובימים אלה אנו קוראים לשרי הממשלה לשים על לבם את קורבנות האלימות במשפחה, שלצערנו אנו עדים לגידול במספרן ובמספרם".

גאות הסתדרות לאומית מוקד שירות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
מאמרים אחרונים באתר
  • עובדי קבוצת ח.י. התאגדו בהסתדרות לאומית
  • נחתם הסכם קיבוצי חדש עם רשת עתיד
  • אושרה הטמעת הטכוגרף הדיגיטלי באוטובוסים
  • נחתמו הסכמים קיבוציים בצל הקורונה
  • מנכ"ל הסתדרות לאומית נפגש עם ועד עובדי yes
  • נחתם הסכם קיבוצי ראשון והיסטורי בחברת תש"ן
  • יו"ר ההסתדרות נפגש עם ראש מועצה מקומית חורה
  • נחתם הסכם קיבוצי ראשוני בבית אורי
  • נחתם הסכם ביניים בחברה לפיתוח דרום הר חברון
  • עובדי GOOD PHARM התאגדו בהסתדרות לאומית
תנו לנו לייק
כל הזכויות שמורות שמורות להסתדרות הלאומית
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס