משהו כבר לא זורם חלק בהסתדרות החדשה. 8 ראשי ועדים שונים בנמל אשדוד פרשו, בטענה שההסתדרות הכללית כבר לא מייצגת את האינטרסים שלהם. רבים חותמים על מעבר להסתדרות הכללית. האם הדבר ישפיע על יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, בבחירות להסתדרות במאי?
לעובדי נמל אשדוד נמאס מההתנהלות החלשה של ההסתדרות הכללית מולם. הם מאשימים אדם אחד – "אבי ניסנקורן לא עושה די על מנת להגן על עובדי הנמל, אין כבר בטחון תעסוקתי במקום שרבים נתנו לו את הנשמה במשך עשרות שנים". הפעם, העובדים, ביחד עם ראשי שמונה ועדי עובדים שהתפטרו מצביעים ברגליים – ועוברים להסתדרות הלאומית.
יש להבין, עבור ההסתדרות הכללית נמל אשדוד הוא אחד ממעוזות הכוח החזקים ביותר. בכל סכסוך עבודה במשק, בכל שביתה, השבתת הנמל היא זו שמסייעת להשיג את ההסכמים הרצויים לעובדים בארגונים האחרים, כמו רופאים, אחיות מורים ואפילו עובדי ערוץ 10. ללא הנמל, ההסתדרות הכללית הופכת לארגון חלש יותר. אם ניסנקורן מאבד את הנמל, סביר להניח שיאבד גם את כהונתו כיו"ר ההסתדרות החדשה. בדיוק הדבר האחרון שהיה צריך בתקופה כה משמעותית.
כעת, ניסנקורן נלחם. לדעת רבים מדובר במאבק לא רק למען עובדי הנמל, אלא במיוחד על מנת להישאר עוד קצת על הכסא. במכתב ששלח ניסנקורן לשר האוצר כחלון ולשר התחבורה כץ, ביקש את מעורבותם בהשגת התמיכה בתנאי עבודה טובים יותר לעובדי הדור השני בנמל, ו"לחתור בדחיפות להסכמות". קצת מאוחר מדי, לדעת רבים, משום שבקרב עובדי הנמל הושג הרוב הדרוש של חתימות למעבר להסתדרות הלאומית. ההסתדרות הכללית עומדת לאבד הכל.
המונחים שבהם השתמש ניסנקורן בשיחה עם עיתונאים לאחרונה, לקוחים יותר מתחום הביטחון, ופחות מתאימים לארגון שאמור לייצג את זכויות העובדים – ניסנקורן טען שלא ייכנע לבריונות ו"לקומץ מיליטנטי של עובדים שנמצאים שם… הימים הפרועים שהיו בנמל לא יחזרו".
לסיכום, נראה, כי כאשר השומר שאמור לייצג את האינטרסים של העובדים, מסתובב אחור, נלחם בהם ובתדמיתם הציבורית (שגם כך אינה מזהירה בעשורים האחרונים), עובדי הנמל הם אלה שיגידו, בסופו של דבר, את המילה האחרונה. הצבעה ברגליים, ומעבר חד של כלל הוועדים בנמל להסתדרות הלאומית, יפגעו בסופו של דבר בניסנקורן, שיוכל להמשיך ולהילחם – אבל מהבית.